Tillgänglighetsrapport för SDK.se

Vi strävar efter att göra SDK.se tillgänglig för alla och arbetar kontinuerligt med att förbättra både teknik och innehåll för att uppfylla tillgänglighetskraven.

 

På denna sida finner du information om:

  • Hur vi följer lagen om tillgänglighet enligt tillgänglighetsdirektivet.
  • Kända tillgänglighetsproblem.
  • Hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

 

Hur tillgänglig är webbplatsen?

SDK.se uppfyller kraven enligt lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Om du har svårt att använda delar av webbplatsen

Behöver du information från oss i ett annat format än vad som erbjuds på webbplatsen? Kontakta oss gärna via denna kontaktformulär.

Tillsynsmyndighet

Myndigheten för Digital Förvaltning (Digg) ansvarar för tillsyn enligt lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, vilket SDK omfattas av. Är du inte nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter? Kontakta Digg.

Anmäl bristande tillgänglighet på Myndigheten för digital förvaltnings webbplats

På Diggs webbplats kan du även läsa om lagen och vilka som omfattas.

Läs mer om lagen om tillgänglighet på Myndigheten för digital förvaltnings webbplats

 

Teknisk information om tillgängligheten på SDK.se

SDK.se är förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.

Denna sida uppdaterades senast 2024-06-28.

Kontakta en expert

Fråga en Expert” är en tjänst som SDK.se tillhandahåller för att hjälpa er med specifika frågor som inte enkelt kan besvaras direkt på vår hemsida. Frågorna kan handla om allt från juridik och informationssäkerhet till avtal och hur SDK fungerar i praktiken. Våra experter kan också ge råd om hur ni bäst anpassar er verksamhet för att uppnå optimal säkerhet och effektivitet.

Så här fungerar det:

  1. Ställ din fråga: Använd vårt formulär för att skicka in er fråga. Formuläret finns tillgängligt på vår hemsida under ”Fråga en Expert”.
  2. Matchning med expert: SDK.se matchar er fråga med en passande expert inom området. Våra experter är noggrant utvalda och presenteras separat under ”Kontakta oss” på SDK.se.
  3. Få ett svar: I den första kontakten får ni ett kostnadsfritt svar som är skräddarsytt för er organisations behov.
  4. Vidare konsultation: Om ni behöver ytterligare rådgivning eller längre konsultationer, kan ni och experten besluta om detta affärsmässigt. SDK.se tar inte ansvar för den fortsatta kontakten utan tillhandahåller enbart matchningstjänsten i initialt skede.

Ingen kostnad för första kontakten

Den initiala kontakten med experten genom ”Fråga en Expert” är kostnadsfri. Detta gör att ni kan få värdefull vägledning utan några inledande kostnader. Eventuell vidare konsultation avtalas direkt mellan er organisation och experten.

Läs mer om ”kontakta expert” här.

 

Kom i kontakt med en expert.

eller
Namn: *
E-postadress: *
Organisation:
Meddelande

Samverkanshuben för SDK

Var en del av ett levande community kring SDK och frågor kring säkra meddelanden och videomöten.  Är du redo att ta nästa steg mot en säkrare digital värld?

Vi har gjort det mycket enkelt för dig att bli medlem i vår hub. Det enda som du behöver göra är att gå till samverka.hubs.se (eller klicka på knappen bredvid) och identifiera dig med Bank-Id. då kommer du få en användare på plattformen. 

Om  du inte vill  använda ditt Bank-Id kan du fylla i infomrationen i fomruläret bredvid  och vi kommer att skapa upp en användare åt dig.

Samtliga användare som registrerar sig kommer vi att placera i en grupp baserat på den e-post som man ansluter med. Grupperna är Kommun, Region, Myndighet, Privat.  Anledningen till detta är att det ska vara möjligt att särskilja olika diskussioner på huben. 

Har ni frågor är det bara att kontakta oss på SDK.se 

Kom igång idag.

Logga in eller ansök om konto nedan.

eller
Ansökan utan BankId
Namn: *
E-postadress: *
Organisation: *